Bizden Haberler

Projelerimizden Haberler | SintekPlus Sayı 9

Sivas Votorantim Çimento Fabrikası

1000t/s kapasiteli hammadde kırıcı ünitesi sıcak testleri yapılmıştır. Kırıcıdan 10300 ton kalker kırılarak ön homojenizasyon ünitesinde stoklanmıştır. Kırıcı ve ön homojenizasyon ünitesi başarı ile devreye alınmıştır. Ø 5m. x 15m.140t/s kapasiteli bilyalı çimento değirmeni sıcak testlerine başlanmıştır. Mevcut fabrikadan alınan 3000 ton klinker ile öğütme işlemi gerçekleştirilerek, çimento silosunda stoklaması yapılmıştır.

Montajı tamamlanan 420t/s kapasiteli dik farin değirmeninin hidrolik testleri yapılmıştır. Klinker soğutma ünitesi soğuk testlerine başlanmıştır.

Mozambik

Tesisin çevre düzenlemesi tamamlanmış ve tam kapasite çalışmaya devam edilmektedir.

Fildişi

-Klinker stokholü üst yapı inşaat işleri devam etmektedir. -Çimento değirmeni temel inşaat işleri devam etmektedir. -Çimento silosu temel hafriyat işleri devam etmektedir.
-Ø4.4 x 15 ölçülerinde ki 100t/s kapasiteli bilyalı çimento değirmeni ile klinker stokholünün ekipmanları sahaya ulaşmıştır.

LİMAK ANKA ÇİMENTO FABRİKASI

-Çimento siloları ve klinker stokholü kayar kalıp işlemi tamamlanmıştır. -2 x 100 ton kapasiteli çimento değirmeni, 450t/s kapasiteli farin değirmeni, 40t/s kapasiteli kömür değirmeni ve katkı stokholü mekanik montajlarına başlanmıştır. -Kırıcı ünitesi ve transport sistemi mekanik monta- jı devam etmektedir. Preblending ünitesi mekanik montajı tamamlanmıştır.

ÇEVREYE DUYARLI BİR KARAR

Ecocem, teknolojik alt yapısıyla yıllardır takdir gören LOESCHE markasını bir kez daha tercih etti. Şirket, Fransa’nın güneyindeki Fos-sur-Mer’de bulunan üretim tesisindeki öğütülmüş yüksek fırın cürufunun kuru öğütme işlemi için LOESCHE marka LM 46.2+2 CS tip değirmen kullanıyor.

Sürdürülebilir kalkınmayı destekleyen bir şirket olan Ecocem France aynı zamanda öğütülmüş yüksek fırın cürufunun Avrupa’daki ilk bağımsız üreticisidir. Ecocem France, demir-çelik endüstrisi tarafından üretilen döküm demirden ikincil malzeme ve granül cüruf geri kazanımı da sağlıyor.

Ecocem öğütülmüş yüksek fırın cürufunun sunduğu eşsiz avantajlardan biri de daha çok bina ve imar işlerinde kullanılan bir materyal olan betonun karbon ayak izini kayda değer ölçüde azaltma yeteneğidir.
Ecocem, beton sektöründe değerlendirilen 1 ton granül cürufun, 900 kg karbondioksit emisyonu ile 1,6 ton kil ve kalker ekstraksiyonunun önüne geçtiğini söylüyor.

Dunkerque’teki çimento tesisine yönelik LM 46.2+2 CS, 105 t/s kapasitede öğütülmüş yüksek fırın cürufu ile çimento klinkerinin öğütülmesi için tasarlandı. Dişli kutusu, 3.150 kW’lık bir kapasiteye sahip olacak. Yalnızca dik valslı değirmen değil aynı zamanda değirmen beslemesinden ürün silolarına ürün boşaltılmasına dek uzanan öğütme tesisine yönelik tüm mekanik teçhizat da LOESCHE tedarik kapsamına dâhildir.

LF 28-L tip LOMA ısıtıcı, doğalgaz ve yüksek fırın gazı yakmaya yönelik tam bir hat içi modeli olacak. LOESCHE tarafından tedarik edilen yakıcı, teçhizat yeri ve lokal şalt dolabıyla ünlü MSBZ modeli olacak. Değirmenin başlıca unsurları ile tedarik kapsamındaki ekstra ünitelerin tedarik süresi, montaj programı sonrasında 6 ila 13 ay arasıdır. Dik valslı değir- menin 2017 ortasında devreye alınması planlanıyor.

Ecocem France SAS, ortaya çıkan olumlu sonuçtan ve Fos-sur-Mer’deki LOESCHE değirmenlerinin düşük enerji tüketiminden oldukça memnun. Ayrıca şirke- tin ayak izinin daha da azaltılması adına LOESCHE, Dunkerque’teki çimento işi için teklif edilip seçilen oldukça kompakt bir tesis düzeni konusunda da yardımcı oldu. Çevreye duyarlı bu kompakt tesis düzeni sayesinde aynı zamanda çelik işi ve montaj maliyetlerinin de azaltılması mümkün olacak.

Bu son teknoloji ürünü öğütme tesisi, öğütülmüş yüksek fırın cüruflarından yararlanmak amacıyla Arcelor çelik fabrikasına çok yakın bir lokasyonda kurulacak. LM 46.2+2 CS modeli, cüruf ve çimento öğütme işlemine yönelik Fransa’daki 7. LOESCHE dik valslı değirmen kurulumunu temsil edecek. Bu yönüyle de LOESCHE‘nin bu uygulamaya ilişkin Fransa’daki liderliği de devam ettirilmiş olacak.

YENİLİĞE AÇIK MÜHENDİSLİĞİN GÜCÜ: LOESCHE MARKA EN BÜYÜK DEĞİRMEN MODELİ LM 70.4+4 CS İLE YENİ BİR SÜRÜCÜ ARASINDAKİ BAŞARILI İŞBİRLİĞİ

United Cement Company of Nigeria Limited (Uni- Cem), Nijerya, Cross River Eyaletinde bulunan Mfamosing’de ikinci çimento tesisini 2016’nın Eylül ayında başarıyla devreye aldı.

LOESCHE’ye iki dik valslı değirmen siparişi geldi. Bunlardan biri çimento ham madde öğütülme- sinde kullanılan LM 60.4 iken diğeri ise çimento klinkeri öğütülmesine yönelik oluşturulan en büyük LOESCHE dik valslı değirmeni olan LM
70.4+4 CS modeliydi.

Mfamosing – Nijerya, Cross River Eyaletinin başkenti Calabar’ın otuz kilometre kuzeydoğusunda yer alan Mfamosing’deki çimento tesisi, 2009 Şubat ayından bu yana tamamen faaliyette olup en son teknolojiyle donatılmış durumdadır. Yıllık 2,5 milyon ton çimento kapasitesine sahip UniCem tesisinin artık LOESCHE teknolojisiyle genişletilme zamanı geldi.

Müşteri, iki dik valslı değirmen siparişi verdi. Sipariş konusu değirmenlerden biri, ürün hızı 500 t/s olmak üzere çimento ham maddesinin öğütülmesine yönelik tasarlanmış LM 60.4’tü.

Sipariş edilen diğer ürün ise LOESCHE’nin çimento klinkerinin öğütülmesine yönelik yepyeni modeli LM 70.4+4 CS’ti. Söz konusu değirmen, 370 t/s’yi aşkın bir kapasiteye ve 4700 bleyn incelik değerine uygun olarak tasarlandı. Bu muazzam kapasiteyle beraber 8800 kW’a kadar olan bir çalışma gücüne sahip olunması açısından yeni bir sürücü sistemi gerekiyordu. RENK AG Augsburg ve LOESCHE GmbH Düsseldorf arasındaki yakın işbirliği sayesinde bu gelişme de sağlandı. Bu anlamda son kullanıcı LafargeHolcim’den gelen veriler dikkate alındı.

Böylece ortaya Kompakt Planeter Elektrikli sürücü gibi yenilikçi bir sonuç çıktı. Bu yeni konsept, 4000 kW ila 15000 kW arasında değişen değirmen sürücü kapasitelerine yönelik olarak tasarlandı. Geleneksel dişli kutularına ait hızla hareket eden ve hataya açık ilk aşama dişlileri artık eskide kaldı. Yeni konsept, aktif bir yedeklemeyle donatıldı.

Yenilikçi Kompakt Planeter Elektrikli dişli kutusu, 8800 kW’lık bir kapasiteye yönelik olarak tasarlanan sekiz ayrı sürücü ünitesine sahip. Bir sürücü ünitesinin beklenmedik bir şekilde bozulması halinde garanti edilen değirmen kapasitesi- ne tam olarak (%100) ulaşılabilmesi ve üretimde herhangi bir kaybın gerçekleşmeyecek olması nihai müşteri faydası olarak görülebilir.
Bazı diğer avantajlara gelindiğinde ise aşağıdaki noktalar dikkat çekiyor:

  • Dik valslı değirmenlere yönelik standart sürücü üniteleriyle aynı ebatlara sahip olunması ve böylece mevcut geleneksel dişli kutularının değiştirilmesinin son derece uygun olması,
  • Dik valslı değirmen dişli kutusuna yönelik sekiz sürücü ünitesinin ilk kullanımı,
  • Değişken Frekanslı Sürücülü ya da Sürücüsüz işleyiş adına dik valslı değirmende ilk kez çok sürücü kullanımı,
  • Arıza sürelerinin en aza indirgenmesi için (yaklaşık 2 saat) tekil sürücü ünitelerinin kolayca sökülebilmesi,
  • Motorların direkt olarak şanzıman kutusuna bağlı olduğu son derece kompakt bir tasarım,

Bu gelişmenin en önemli yönü ise bir değirmenin geleneksel dişli kutularının herhangi birinin tamiri dolayısıyla uzun süreler boyunca (birkaç ay boyunca) askıya alınması gibi istenmeyen durumların mazide kalacak olmasıdır. Kompakt Planeter Elektrikli sürücünün uygulanması yalnızca standart kurulumu gerektiriyor. Sekiz küçük sürücü ünitesinden birinin yenisiyle değiştirilmesi, ünitelere erişimin ve kurulumun kolay olması sayesinde rahatlıkla yapılabilecek.
Teslimat, Ekim 2015’te başladı. İlk çimento üretimi Eylül 2016’da gerçekleşti. Garanti edilen değerlere, yalnızca 40 operasyonel saat sonrasında ulaşılabiliyor.

En Üste Çık