Rusya’nın Ukrayna’yı işgali ile başlayan ve devam eden savaşın birçok sektör gibi lojistik sektörünü de olumsuz etkilediğini belirten Sintek Lojistik CEO’su Oğuz Büte, “Özellikle armatörlerin seferlerinin büyük kısmını yeniden zamanlamaya çalışması, gemilerin-uçakların rotalarının tekrardan çizilmesi, uzayan transit sürelerin yanı sıra mesafeler ile maliyetlerin artması, sektör adına olumsuz gelişmeler. Ayrıca dünyanın en büyük konteyner limanlarından biri olan Şanghay şehri kapandı. Çin’deki şehir kapanmaları konteyner krizinin tekrardan yaşanabileceğinin sinyallerini veriyor” dedi.
2022 yılının ilk çeyreği ihracat anlamında lojistik sektörü için oldukça iyi geçtiğini belirten Oğuz Büte, “Ancak petrol fiyatlarındaki artış, brent petrol varil fiyatının yükselmesi ve bağlı olarak ülkemizdeki döviz kurunun artması özellikle ithalatta bir yavaşlamaya neden oldu. Bu bizler için olumsuz bir durum sayılabilir. Ancak bu yılın 3’üncü ayından itibaren deniz yolu ile taşıma hizmeti karşılığında gemi şirketine ödenen ithalat navlunlarının ufak da olsa gerilemesi ve konteyner krizinin bir nebze de olsa aşılmasıyla, sektörün ihracatçılara daha kolay hizmet verme şansı doğdu. Bu durum, olumlu bir gelişme. Ayrıca Bağımsız Devletler Topluluğu (CIS) ülkelerine Avrupa’dan yapılan sevkiyatlarda da Rusya hattının kapanması ile özellikle Türkiye üzerinden transit işlemlerde artış oldu” diye konuştu.
Devam eden savaş sektörü olumsuz etkiliyor
Armatörlerin seferlerinin büyük kısmını yeniden zamanlamaya çalışması, gemilerinin-uçakların rotalarının tekrardan çizilmesi, uzayan transit süreler ve mesafe ile maliyetlerin de daha fazla artmasının olumsuz gelişmeler olduğunu ve devam eden savaşın sektörü olumsuz etkilediğini belirten Büte, “Dünyanın en büyük konteyner limanlarından biri olan Şanghay şehri kapandı. Çin’deki şehir kapanmaları konteyner krizinin tekrardan yaşanabileceğinin sinyallerini veriyor” ifadeleriyle son gelişmelerin olası yansımalarına dikkat çekti.
2022 yılı lojistik sektörü için büyüme trendi ile geçecek
2022’nin lojistik sektörü için 2021’de olduğu gibi büyüme trendi ile geçeceğini belirten Oğuz Büte, devam eden krizler dolayısıyla tedarik zincirindeki lojistik faaliyetlerinin daha da önem kazandığını, bu durumun da kaliteli ve zamanında hizmet verebilen lojistik firmaları için fırsat yarattığını belirtti.
Hedefimiz, köklü değerleri olan bir lojistik şirketi oluşturmak
Sintek Lojistik’in bugünü ve geleceğiyle ilgili de bilgi veren Oğuz Büte, “Büyük proje taşımacılığı, komple gemi chartering gibi mühendislik ve özel bilgi birim, tecrübe isteyen işlerden, genel kargo taşımacılığındaki tüm alanlarda (hava, kara, deniz, tren yolu) eksiksiz hizmet veriyoruz. 2022’de de Sintek Lojistik olarak 2021 yılındaki yükselme ivmemizi devam ettireceğiz. Hedefimiz, yıllar geçtikçe kurum kültürü oturmuş, köklü değerleri olan bir lojistik şirketi oluşturmak. Tüm enerjimizi bu yönde kullanıyoruz ve yaptığımız işlerle iz bırakan bir şirket olmayı amaçlıyoruz. Hollanda’da şirketimizi genişletmek, yurt içinde ise Mersin’de bir ofis açmak, şu anda planlarımız arasında olan en sıcak gündem maddelerimiz.”
Shanghai shutdown could cause container crisis
Oğuz Büte, CEO of Sintek Logistics, stated that the war that started with Russia’s invasion of Ukraine and continues, has negatively affected the logistics industry like many other sectors. He said, “Especially, the shipowners trying to reschedule most of their voyages, redrawing the routes of ships & planes, prolonged transit times as well as the increase in distances and costs are negative developments for the sector. In addition, the city of Shanghai, one of the largest container ports in the world, was closed.City closures in China signal that the container crisis may happen again,” he said.
Stating that the first quarter of 2022 went over quite well for the logistics sector in terms of exports, Oğuz Büte said, “However, the increase in oil prices, the increase in the price of brent oil barrels and the increase in the exchange rate in our country caused a slowdown in imports. This can be considered as a negative situation for us. However, as of the 3rd month of this year, the import freight paid to the ship company in return for sea transport services decreased slightly and the container crisis was overcome to some extent, and the industry had the chance to provide easier service to exporters. This is a positive development. In addition, with the closure of the Russian line in shipments from Europe to the Commonwealth of Independent States (CIS) countries, there has been an increase in transit transactions, especially through Turkey.”
The ongoing war negatively affects the sector
Stating that the shipowners try to reschedule most of their voyages, redraw the routes of their ships & planes, prolonged transit times, and further increase in costs with distance are negative developments and the ongoing war has negatively affected the industry, Büte said, “The city of Shanghai, one of the largest container ports in the world, has been closed. The city closures in China give the signals that the container crisis may happen again” and drew attention to the possible repercussions of the latest developments.
The year 2022 will pass with a growth trend for the logistics industry
Stating that 2022 will pass with a growth trend for the logistics sector, as in 2021, Oğuz Büte stated that logistics activities in the supply chain have gained more importance due to the ongoing crises, and this situation creates an opportunity for logistics companies that can provide quality and timely service.
Our goal is to create a logistics company with deep-rooted values
Oğuz Büte, who also gave information about the present and future of Sintek Logistics, said, “We provide full service in large project transportation, from jobs that require engineering and special knowledge to general cargo transportation (air, land, sea, train) and complete ship chartering. In 2022, as Sintek Logistics, we will continue our acceleration that was started in 2021. With the years passing, our aspiration is to create a logistics company with deep-rooted values and a well-established corporate culture. We use all our energy in this direction and aim to be a company that leaves a mark with the work we do. Expanding our company in the Netherlands and opening an office in Mersin in Turkey are among our foremost agenda items at the moment.”